افزونه سئو وردپرس یکی از بهترین و کاربردی ترین افزونه ها می باشد که هر وبسایت وردپرس از آنها استفاده می کند. با استفاده از افزونه های سئو شما قادر خواهید بود وب سایت وردپرس خود را به طور کامل سئو و بهینه سازی کنید.


بهترین افزونه های سئو وردپرس

بی شک شما هم می دانید که وردپرس افزونه های زیادی برای سئو و بهینه سازی سایت دارد. اما در میان همه این افزونه ها برخی از آنها بسیار قدرتمند و محبوب هستند که ما قصد داریم در این بخش چند مورد از این افزونه های سئو را برای شما عزیزان نام ببریم.

 


1- افزونه سئو وردپرس Yoast Seo

اولین پلاگین سئو وردپرس که قصد داریم به شما معرفی کنیم افزونه yoast seo می باشد. این افزونه یکی از قدرتمند ترین و بهترین افزونه های سئو وردپرس هست که شما در مرحله اول بعد از نصب وردپرس باید اقدام به نصب این افزونه کنید.

با استفاده از افزونه وردپرس Yoast Seo شما قادر خواهید بود به طور کامل عملیات مربوط به سئو داخلی سایت خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که این افزونه کامل ترین افزونه سئو و البته محبوب ترین افزونه وردپرس در زمینه سئو می باشد که اکثر وب سایت ها از آن استفاده می کنند.

   

 

2- افزونه سئو و بهینه سازی تصاویر SEO Friendly Image

دومین افزونه ای که قصد معرفی آن را داریم افزونه وردپرس SEO Friendly Image می باشد که برای بهینه سازی تصاویر در سایت وردپرس شما مورد استفاده قرار می گیرد. تصاویر نقش مهمی را در سایت ایفا می کنند و شما حتماً باید نکات لازم مربوط به سئو و بهینه سازی تصاویر را به خوبی انجام دهید.

با نصب افزونه وردپرس SEO Friendly Image شما قادر خواهید بود ویژگی های مهم مثل ALT و TITLE را که دو ویژگی بسیار مهم در سئو تصاویر هستند را به صورت خودکار برای تصاویر درج کنید.

 


3- افزونه نوفالو کردن لینک های خارجی وردپرس Nofollow for external link

سومین افزونه ، یکی از کاربردی ترین افزونه هایی می باشد که باید حتماً از این افزونه هم روی سایت وردپرس خود استفاده کنید. نام این افزونه وردپرس Nofollow for external link می باشد که کار آن نوفالو کردن لینک های خارجی می باشد.

بی شک شما هم ممکن است بین مطالب سایت خود به سایت هایی بیرون از سایت خود لینک دهید. این لینک ها باید حتماً از نوع نوفالو باشند تا ارزشی از صفحه شما را کم نکنند. پس با نصب این افزونه به راحتی و به صورت خودکار لینک های خارجی را نوفالو کنید.

   


4- افزونه سئو وردپرس لینک سازی خودکار بین مطالب SEO Smart Links

چهارمین افزونه برای ایجاد لینک های داخلی به صورت خودکار در سایت وردپرس می باشد. لینک های داخلی در سایت نقش بسیار مهمی دارند. شما باید داخل مطالب سایت خود به مطالب قدیمی و صفحات مختلف سایت خود لینک دهید که به این لینکدهی به اصطلاح لینک داخلی گفته می شود.

ممکن است شما گاهی فراموش کنید برخی کلمات مهم را لینک کنید. در نتیجه با افزونه وردپرس SEO Smart Links می توانید چندین لینک و کلمات کلیدی که ارزش زیادی برای شما دارند را به صورت پیش فرض تعریف کنید تا با انتشار مطالب در سایت به صورت خودکار کلمات کلیدی مشخص شده به لینک تبدیل شوند.

   

 

5- افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه پنجم که قصد معرفی آن را داریم افزونه ای برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما می باشد. همانطور که می دانید سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو محسوب می شود.

وردپرس افزونه های بسیاری برای افزایش سرعت سایت و کش کردن صفحات دارد و شما می توانید از بهترین افزونه های کش در وردپرس استفاده کنید.

یکی از افزونه های قدرتمند برای افزایش سرعت و کش برای بهبود سئو سایت افزونه w3 total cache می باشد که یک افزونه کاملاً رایگان بوده و در مخزن وردپرس در دسترس قرار گرفته است.

 

 

با نصب افزونه های سئو وردپرس که در بالا برای شما نام بردیم می توانید تا حد ممکن سئو و بهینه سازی سایت وردپرس خود را بهبود ببخشید. لازم به ذکر است افزونه هایی که نام برده شد نمونه های مشابه بسیاری دارند و ما سعی کردیم افزونه هایی که بیشترین کاربرد و محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

در صورتی که شما روی سایت وردپرس خود از افزونه سئو خاصی برای بهینه سازی و سئو استفاده می کنید، می توانید در بخش نظرات همین مقاله نام افزونه را برای ما ارسال کنید تا دیگر دوستان شما نیز با سایر افزونه های سئو وردپرس آشنا شوند.

منبع: کانی تمز